Terugblik op 3 jaar Kunskapsskolan in Nederland

Kennisnet blikt samen met Madelief terug op 3 jaar Kunskapsskolan in Nederland. In het interview geeft Madelief aan hoe wij samen met scholen, iedere dag, werken aan beter onderwijs in Nederland, waarin de leerling, ondersteunt door de docent, meer de regie over zijn/haar eigen leerproces kan nemen.

Interview

Scholen in het po, vo en mbo geven sinds 3 jaar vorm aan gepersonaliseerd leren met het Zweedse concept Kunskapsskolan. “Het denken in doelen en het doorbreken van het jaarklassensysteem blijken grote uitdagingen”, zegt Madelief Keyser (zakelijk directeur Kunskapsskolan Nederland) in de Kennisnet podcast. We blikken daarin met haar terug op 3 jaar Kunskapsskolan in Nederland.

Luister hieronder naar het hele interview:

Het hele artikel kun je vinden op de website van Kennisnet.nl -> “3 jaar leren op maat met Kunskapsskolan: ‘Denken in doelen grote uitdaging'”